Remedierea defectelor aparute la sistemul auto de aer conditionat

In momentul in care activati functia de aer conditionat sau climatizare la un autoturism are loc, mai exact, cuplarea compresorului cu ajutorul unei curele de transmisie. Este stiut faptul ca la masinile cu capacitate cilindrica  mai mare de 1600 cc, efectele punerii in functiune a instalatiei de climatizare  se fac simtite mult mai bine si mai rapid decat la cele cu capacitate cilindrica mai mica. Cu toate acestea,  este bine de stiut ca performantele sistemului de climatizare pot depinde si de alte conditii, mai ales din punct de vedere a modului de intretinere a acestei instalatii (de exemplu, nivelul de freon). Dimensiunea habitaclului poate avea, de asemenea, o oarecare  influenta asupra realizarii unui nivel optim de confort termic in timpul condusului.

Cea mai des intalnita defectiune a sistemului de climatizare, care poate sa apara, este cea determinata de nivelul scazut al agentului refrigerant din compresor. O presiune redusa a acestuia este un prim semn ca instalatia de aer conditionat de pe masina dumneavoastra are pierderi de agent refrigerant. Pe langa acest aspect, este foarte important sa fie verificat si nivelul uleiului care parcurge instalatia de climatizare, deoarece si acesta poate determina o proasta functionare a sistemului. Modele mai noi de autoturisme, optional, au instalat in circuitul instalatiei de aer conditionat sau climatizare anumite module dotate cu senzori care realizeaza o reglare automata a temperaturii in interiorul masinii si filtre de polen al caror rol este de a preveni patrunderea prafului in interiorul habitaclului. Toate aceste probleme pot fi verificate si, dupa caz, remediate in cadrul unor service-uri specializate pe acest tip de reparatii, cu ajutorul aparatelor de diagnosticare si incarcare cu freon.

Procedura este oarecum simpla, constand mai intai in extragerea intregii cantitati de freon uzat, dupa care are loc un fel de test realizat cu scopul verificarii existentei pierderilor de ulei sau agent refrigerant. In momentul in care testerul indica faptul ca instalatia de aer conditionat sau climatizare functioneaza in parametrii normali, aparatul recurge la procedura de reincarcare a instalatiei cu freon si ulei, luand in considerare specificatiile fiecarui producator de autoturisme. Dimpotriva, daca aparatul detecteaza pierderi, se va recurge la eliminarea acestora, prin inlocuirea pieselor defecte, cu unele noi sau second hand, dupa posibilitati.

Pentru o functionare optima, specialistii recomanda o pornire a acestui sistem de pana la 15 minute, de cel putin doua ori pe luna, pentru a se realiza lubrefierea intregului sistem de aer condtionat.