Optimizarea SEO cu ajutorul adresei URL si a arhitecturii

In acest articol iti vom prezenta cum poti obtine traficul SEO optim pentru pagina ta in functie de adresa URL. Tehnicile prezentate au la baza mai multe studii ample pe aceasta tema si nenumarate teste pentru a ajunge la concluziile impartasite. Unele puncte sunt justificate de o intuitie generala bazata pe experienta profesionistilor din domeniu.

Adresa URL

Lungimea – Adresele URL mai scurte tind sa fie mai eficiente in rezultatele de cautare si sunt, de asemenea, mai usor de copiat/lipit, partajat si mult mai susceptibile de a primi un link plecand de la alte site-uri.

Localizarea cuvintelor cheie – cu cat cuvintele tale cheie se vor gasi in numele domeniului, cu atat va fi mai bine. Intr-adevar, „site.com/cuvant cheie” va functiona mai bine decat „site.com/folder/subfolder/cuvant cheie” si este, cu siguranta, mai recomandat pentru a face referinta de la o pagina web (desi acest lucru nu este un factor foarte influent in performanta SEO).

Subdomenii versus Pagini – In ciuda micului avantaj pe care ti-l ofera utilizarea de sub-domenii cu cuvinte cheie fata de utilizarea de sub-foldere sau pagini, algoritmul motoarelor de cautare favorizeaza mai mult utilizarea de subfoldere/pagini decat utilizarea de sub-domenii.

Separatoarele de cuvinte – Utilizarea cratimelor pentru a separa cuvintele cheie este intotdeauna cel mai bun mod folosit in URL-ul tau. In ciuda promisiunii ca „liniutele” ar trebui sa aiba aceeasi eficienta si inconsistenta ca si alte metode, folosirea acestui mod de legare a cuvintelor s-a dovedit a fi o alegere mai buna. Atentie! Acest lucru nu este valabil si in cazul numelui domeniului tau. Folosirea  cratimelor in interiorul acestuia nu este aproape niciodata recomandat (de exemplu, „siteulvostruweb.com” este cu siguranta o alegere mai buna decat „siteul-vostruweb.com”).

Arhitectura paginii

Localizarea cuvintelor cheie – Este recomandat ca aceste cuvinte cheie importante sa apara in primele cateva cuvinte (de preferinta, inainte de primele 50 – 100 de cuvinte) al continutului textului paginii tale. Motoarele de cautare par, intr-adevar, sa dea mai multa importanta paginilor care utilizeaza cuvintele cheie la inceputul lor.

Structura continutului – Unii profesionisti din domeniul SEO considera ca este foarte important sa se utilizeze o anumita structura pentru redactarea continutului (introducere, mijlocul textului (cuprins), exemple, concluzie sau un stil mai jurnalistic, narativ). Cu toate acestea, nici un studiu nu a fost in masura sa stabileasca daca intre aceste tehnici (stiluri) exista o diferenta reala din punct de vedere SEO. Sfatul nostru este sa o folosesti pe cea care ti se potriveste cel mai bine si se adapteaza cel mai bine la nevoile publicului tinta.